Fandom

Wookieepedija

Atmosfera

83pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Alderaan.jpg

Planet Alderaan ima Tip I atmosferu.

Atmosfera je skupina plinova koja je prekrivala bilo koje tijelo sa dovoljnom masom da ju zadrži. Većina planeta i mjeseca ima atmosferu, dok ju asteroidi uglavnom nemaju (postoje iznimke, npr. Kessel). Tijekom Galaktičkog Imperija klasifikacija koja dijeli atmosfere na četiri vrste je ustanovljena. Poslije su ju prihvatile skoro sve vlade u galaksiji.

Tip I atmosfera

Moguće disanje

Većina naseljenih planeta ima Tip I atmosferu, koja sadrži dovoljne količine kisika, dušika i ugljikovog dioksida da omogućava disanje većini vrsta u galaksiji. Na takvim planetima se najčešće razvije život.

Tip II atmosfera

Trebalo bi nositi masku za disanje

Ova atmosfera sadrži dovoljne količine plinova da se u njoj može disati, no zbog drukčijeg postotka plinova u zraku ili nedovoljnog pritiska, često uzrokuje bolesti ili nedostatak kisika kod ljudi i drugih vrsta. Preporučuje se da se na ovakvim planetama nosi maska za disanje. Ovakvi planeti često razviju neku vrstu života.

Tip III atmosfera

Potrebno je nositi masku za disanje

Na ovakvim planetama je zbog nedostatka određenih plinova nemoguće ili vrlo teško disati, pa je potrebno nositi masku za disanje. Ne nošenje maske može uzrokovati gušenje, bolesti, ili čak smrt. Na ovim planetama se rijeđe nalazi život.

Tip IV atmosfera

Potrebno je nositi zaštitno odijelo

Tip IV atmosfere su najčešće otrovne, zapaljive ili nepostojeće; ovakve atmosfere uzrukuju smrt ili gušenje kod većine vrsta u galaksiji. Vrlo malo vrsta može živjeti u ovakvoj atmosferi; takvi planeti su vrlo rijetko razvili život.

Also on Fandom

Random Wiki