Fandom

Wookieepedija

Jedi

83pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jedi vitezovi zamišljeni su kao red posebnih ratnika-vitezova, koji su se u svom radu najviše služili Silom. Protivnici jedija su sithi. Slijedili su svijetlu stranu Sile, a red je osnovan tisućama godinama prije stvaranja Galaktičkog imperija. U početku su Jediji bili više svećenici nego ratnici, i red je imao ulogu mislilaca. No s vremenom su njegovi članovi postajali aktivniji u dnevnopolitičkim poslovima u galaksiji, te su se na kraju smjestili na Coruscantu (planet-grad). Da bi se postalo Jedijem, potrebna je potpuna predanost i čvrsta volja. Tijekom cijelog života Jedi - vitez žrtvuje se za boljitak društva, i nije mu dozvoljen osobni život. Djeca kod kojih se osjeti jaka Sila uzimaju se u red odmah po rođenju, i odrastaju po kodeksu reda. Kodeks između ostalog brani bilo kakvo materijalno vlasništvo ili emocionalne veze. Mladog Jedi-viteza (padawana) podučava stariji (učitelj ili master) sve dok ne postane spreman sam preuzeti obveze Jedija. Jedna od rijetkih iznimki u sustavu podučavanja Jedija bio je Anakin Skywalker, koji je u red primljen prestar, što se pokazalo kobnim.

Postoje nekoliko rankova od Jedija a to su:
Neki Jediji.jpg

Početnik (apprentice) - svako dijete kod kojeg se nađe povišena količina midi-klorijana

Padawan - naučnik kojeg intenzivno podučava Jedi vitez; ako početnika ne izabere niti jedan vitez do njegove 13 godine, početnik ne postaje padawan, već odlazi u tehničku službu reda

Vitez (knight)- nakon što završi obuku, padawan postaje vitez

Učitelj (master)- vitez koji uspješno poduči padawana do statusa viteza može postati učitelj

Član Savjeta (council member)- Član vijeća/savjeta Jedija, vidi dalje u tekstu

Duh - najviša razina koja nije definirana kodeksom reda; postigli su je Yoda, Obi - Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn i Anakin Skywalker u nastavku Povratak Jedija

Centralno tijelo reda bio je Savjet, u kojem se nalazilo maksimalno dvanaest članova. Jediji su prije svega bili zaduženi za očuvanje mira u Staroj Galaktičkoj Republici. Kako su bili angažirani i u vojnim sukobima, bili su vični borilačkim vještinama. Tradicionalno oružje Jedi-viteza je svjetlosni mač. Zadatak svakog Jedija je da sam napravi mač, što je i konačna potvrda statusa.

Also on Fandom

Random Wiki